Monday, May 11, 2009

Pensyarahku....aha!

Sebenarnyer waktu taip blog ni..baru jer abis bentang proposal...agak lega ek...haha. Dalam pada duk bentang tu bley plak En.S terperasan ader typing error kat soklan pretest tu...aduii!!!! Nak wat cenna, nama pun typing error, kalau bukan typing error, takkan typing 'sengaja' error kot..wut?? well, nak bakor gak la...tadi dah abih sesi bentang yg kedua, dysensei and the rakan baeks, ain g la tunggu akma...dekat kawasan tgh ts tu..jumpa ngan jamil jap berbincang tentang kemantapan soklan yang dikemukakan oleh En.S tu..haha bley plak!! pastu tetibe datang Dr.M dengan gaya yg agak kelam-kabut skit, tanya kitorang dah makan ker belum.....

"belum lagi Dr...kitorang tunggu kawan jap dari kuliah sebelah"
....

gitu ler jawapannyer...pastu dier and jamil pun beredar dari situ.. tetibe datang balik kat dysensei and ain...

"eh, kamu ni tanak makan ker??"...
"tak la Dr..sbenarnyer tak lalu nak makan, japg nak present"
......
"oooo....besela tu, kite kan selalu tak lalu bile berdebar2... selalu nak makan benda sikit2 jer kan.."


beliau berkata (agak memahami ek)...pastu Dr. tanya ke arah dysensei..

"kamu ni cikgu ke dulu??"

..hoh!! apakah??//.....

"eh, takdelah Dr..saya ni blaja tak penah keje lagi''
..(sambil tergelak)...
"yeker??..tapi tgk kamu ni macam dah penah mengajar, muka ada pengalaman"
...

WOW...agak terharu ek dgn statement itu...pastu beliau menambah lagi...

"macam sorang lagi pembentang tadi ek....saya tgk mcm dah ader pengalaman...errr..saya tak ingat nama dier.."


pastu dysensei pun meneka...

"errrr Dr....dier pakai baju hijau ker??"
.....
"HAAAA....yelah, sapa ntah nama dier saya tak ingat plak..s..SH...Sy.."
....
"syuhada Dr.".
...(sambil gelak buat kali kedua)...haha......

sebelum berlalu pergi, beliau sempat berpusing sekali lagi kearah kami sambil menanyakan sesuatu..

"eh, macam mana spect saya, ok tak? padan tak?"
...

kalau semua nak tahu, arini mmg perasan seuatu yg lain dari penampilan Dr.M ni. Dier pakai spect baru, ala2 retro skit, bingkai biru gelap, kalau jalan kat luar, cermin dier jadi coklat kehitaman, kalau dalam bilik kuliah, cermin akan menjadi transparent....

"hmmm...spect baru ker Dr...unik, sesuai ngan Dr."


(hanya itu yg dapat kugambarkan memandangkan taste dysensei ni agak moden dan berbeza dengan apa yg Dr. pakai)....

"yeker??...sesuai ek...saje jer saya nak try spect ni...nanti jalan2 tak silau dah"


kata beliau sambil berlalu pergi dengan perasaan riang...hehe..tu la pensyarah kesayangan ramai...mmg baeks sekali..peramah tak kira dengan sape2 pun beliau bley buat kawan.

deeya_is_me**

4 comments:

  1. diyana!!giler ar entry ko kali ni!!paling kelakar!! aku tergelak terbahak2 time bace..hahahaha...

    Wow! Dr.S n student yang bernama S..hurm..sumthing pelik di situ ye...

    huish, i x sgka lak u ni guru yg berpengalaman..
    wow, nampaknya ko tak perlu bersusah hati lagi ek utk pergi practical..
    muke ko da menggambarkan sst..hak2...

    wey, dr maarof ade spec baru ek??
    ruginye aku x tgk...
    td aku da nampak die kat nissan serena nye..
    tp aku cuma nampak dr blkg, hak3..
    jd essssoookkkk aku akan aim dr maarof dulu...hahaa..
    patut la hari ni dr maarof berjalan dengan penuh kebanggan...hak3...

    we love you dr!!
    eh silap2..
    i llooovvveeee you dr ^_^

    ReplyDelete
  2. hahaksss...aq jumpa Dr.M arini dan esok...
    jgn jelos ek kawanku...keh3x..

    ReplyDelete
  3. Wah Dr, anda berjaya membuatkan saya terkedu seketika ya.
    Haha~

    Haah, saya perasan spek dia y agak gelap tu.
    Memang tak hilangla gaya retro drp Dr M.

    Pembetulan Cik Nurul Akma Bahari, Dr.M , bukan Dr. S. Maka tiada kaitanlah antara beliau dan Cik S.
    Lallala~ :p

    ReplyDelete
  4. ngehngehngeh...taman negara besh gak ar...tp kitorg tak panjat gunung...sbb kalo nak bt tu sume kene stay 1 hr dlm utan becamping bagai..kekekke...try la pegi..naik canopy walk dia mmg beshhhhh...ngeeeee

    ReplyDelete

dah usha, meh ler komen(^0^)..

Tips nak bagi anak-anak tak boring semasa pkp =)

Assalam semua. So pkp 3.0 ni Guy hantar kereta wira dia ke bengkel. Ade lagi satu kereta weoll memang park luar pagar rumah. Kenapa????  Seb...